Trenuj wystąpienia publiczne!

Wielu z nas czuje stres przed wystąpieniami publicznymi – nasze lęki biorą się jeszcze z dzieciństwa. Warto trenować, aby przełamać lęk – im wcześniej, tym lepiej. Postaramy się Was przekonać, że warto.

Wystąpienia – proste czy trudne?

Każdy z nas chociaż raz słyszał dobre przemówienie i zastanawiał się, dlaczego nie potrafi występować w podobny sposób. To takie proste, nieskomplikowane, lekkie itd. Patrząc na wystąpienia innych, możemy faktycznie odnieść takie wrażenie. Jednak gdy stajemy przodem do grupy, zapominamy, o czym chcemy mówić…

Nie trać licznych korzyści

Obecnie coraz częściej każdy z nas występuje publicznie – np. w szkole, na studiach, w pracy itd. Warto trenować w latach młodzieńczych, aby zawodowo nie mieć z tym problemu i nie czuć stresu na samą myśl o prezentacji czy konferencji. Nie wszystkim idzie to równie dobrze, wielu z nas odczuwa taki stres, że po prostu wystąpień unika, mając na ich punkcie niemal fobię. Co prawda można funkcjonować bez tej kompetencji, ale jednak traci się wiele korzyści – wyjaśniamy, jakich.

Wystąpienia a Twoje cele

Na początku zastanów się, jakie masz cele – na studiach, w pracy w biurze, jako handlowiec itd. Dla wielu marzeniem będzie kariera w korporacji, inni wybiorą własną działalność – mimo to jednym i drugim przyda się umiejętność przemawiania. Otóż wpływa ona także na naszą pewność siebie, łatwość przekonywania i nawiązywania kontaktów. Dzięki przełamaniu lęku łatwiej będzie Ci zarówno na polu zawodowym, jak i w życiu prywatnym.

Prawdopodobnie do realizowania naszych założeń będą nam potrzebne liczne umiejętności, m.in. łatwość w nawiązywaniu kontaktów i sztuka przemawiania. Bez tego codziennie spotkania sprzedażowe, szkolenia, konferencje czy networking będą budziły stres – a to jedynie kilka przykładów sytuacji, w których będzie trzeba się wykazać, przedstawić produkt, usługę czy ofertę.

Jeśli będziesz słabo mówił, wygra stres przed przemawianiem przed grupą obcych ludzi – mimo że Twój produkt może być dobry, a nawet najlepszy na rynku, potencjalni klienci odejdą do konkurencji.

KKw, fot. MariSmithPix /Pixabay