Płatności elektroniczne w sklepie internetowym

Coraz częściej robimy zakupy w sklepach internetowych – bo szybciej, wygodniej, a często i taniej. Liczba internautów wciąż rośnie, a zatem warto wiedzieć, na co zwrócić uwagę, wybierając e-płatności do naszego sklepu.

Jeśli rośnie liczba użytkowników Internetu, oczywiste jest, że rośnie także liczba e-klientów. Z roku na rok ich liczba zdecydowanie rośnie – ponad połowa Polaków kupuje online. Aż ponad połowa płaci za zamówienie z góry, czyli wybiera płatności elektroniczne. Klienci oczekują najniższych cen, dużego wyboru, różnych opcji dostawy i płatności.

Jak można płacić przez Internet? Najczęściej korzystamy z komputera, ale także smartfona oraz tabletu. Podstawowe sposoby to przelewy bankowe, karty płatnicze i systemy płatności internetowych, kody BLIK itd. System płatności przede wszystkim musi być łatwy i klarowny.

Dostępnych jest wiele metod płatności, dlatego też każdy ma możliwość wybrania odpowiedniej dla siebie. Najwięcej osób dokonujących zakupów przez Internet to użytkownicy korzystający z sieci codziennie. Oczekują, że zakupu dokonają szybko, pomijając skomplikowane procedury. Płacenie za zakupy musi być coraz szybsze i wygodniejsze, głównie na smartfonach.

W interesie sprzedawcy jest zatem umożliwienie jak najwięcej sposobów płatności. Warto dowiedzieć się, jakie są ich preferencje, przyzwyczajenia itd. – np. zlecając przeprowadzenie odpowiednich badań. Na przykład w Polsce wiele osób preferuje płatność kartą, ale popularne są też przelewy internetowe.